čtvrtek 21. dubna 2016

První investování na Benefi.cz

Tak... Dřív než jsem si vykomunikoval na Bondoře aktivaci účtu, stihl jsem se registrovat jako investor na Benefi.cz a zainvestovat tři půjčky po 200 Kč. Pojedu ve stejném duchu jako na Zonky. Investuji postupně nejméně 5000 Kč a to do minimálně 25 investic. Do čeho investuji budu vybírat pečlivě ručně podle informací, co budou k dispozici. Klíčová je pro mě hodnota DTI?, která udává procentuálně výši splátek vůči výši příjmu. Přijde mi to jako klíčová chybějící informace pro investování na Zonky (často se na to ptám v dotazech pod investicí). Na rozdíl od Zonky ale Benefi neumožňuje žádnou další komunikaci s žadatelem o půjčku.

Další věc, kterou je třeba u Benefi zmínit je zcela evidentní nedostatek žadatelů s dobrým ratingem a vůbec nižší počet žadatelů obecně. Je znát, že Benefi nemá na "půjčky od lidí" reklamu v TV jako Zonky. Třeba se to ale v čase bude měnit - registrovaný jsem týden.

Zatím tedy jediné a zároveň to nejlepší, co jsem sehnal jsou půjčky s ratingem B, C a D. Jednu vyloženě rizikovou investici (F) jsem pak musel vyloženě ignorovat. DTI 72 %; úrok 28 % p.a. a výše splátky 5600 na 5 let - díky zas tak rizikově investovat fakt nechci :)

Pokud už vám došla trpělivost s čekáním na vpuštění k investování na Zonky, pak doporučuji Benefi.cz alespoň vyzkoušet.

Ještě tedy screenshot se stavem investic na Benefi:

Žádné komentáře:

Okomentovat

Vyvarujte se vkládání nerelevantních reklamních odkazů mimo téma. Komentáře čtu a klidně je začnu i mazat.